8 Sept 2012

Maafkan lah saya.., saya janji tak buat lagi.. - Muhammad Ammar


Kita kena akui perbuatan minta maaf selepas buat setiap kesalahan tu adalah perbuatan yang bagus.. Tambah-tambah pulak jika permohonan maaf tu dilakukan dengan penuh ikhlas..

Tapi dalam kes pelajar yang tunjuk bontot dan pijak gambar Perdana Menteri baru-baru ni, betul ke permohonan maaf dorang tu ikhlas beb?

Pada pandangan peribadi gua, permohonan maaf yang pencacai-pencacai Anwar tu buat selepas tunjuk bontot dan pijak gambar Najib hanyalah sekadar untuk menyelamatkan diri sendiri..

Ye lah kann.., bila satu negara dah marah, tambah pulak beratus report Polis yang dibuat ke atas dorang.., of course lah perasaan takut mula menyelubungi diri..

Polis pulak dah mula siasat dan kemungkinan besar hukuman yang bakal ditanggung membuatkan pencacai-pencacai Anwar tu mula tak senang duduk beb..

Jalan yang paling mudah.., mintak maaf je lahh.. Ikhlas atau tak, itu belakang kira beb.. Tujuan dorang cuma nak selamatkan diri dari dikenakan hukuman je..

Sebenarnya ada benda yang boleh diselesaikan dengan mintak maaf.., tapi dalam kes-kes berat dan melampau, gua rasa tiada maaf bagimu beb..

Kalau macam tu punya senang dimaafkan, tak gunalah ada mahkamah.., tak gunalah ada pihak berkuasa macam Polis dan KDN..

Sebagai contoh, lepas ni perompak dan perogol hanya perlu mintak maaf je atas jenayah yang dorang lakukan.. Semuanya sekadar untuk lepaskan diri.. Boleh ke macam tu beb?

So.., maaf tu maaf jugak.., tapi hukuman tetap kena terima.. Rakyat Malaysia bukannya bodoh untuk terima permohonan maaf dari individu yang memalukan negara!!

sumber:MPP ONLINE

0 comments:

Post a Comment