8 Sept 2012

Jom Melawat Kilang Volkswagen di Wolfsburg, Germany



Volkswagen. Das Auto

Volkswagen sememangnya terkenal dengan pengeluaran kereta yang sangat comel dan elegant. Model terbaru kereta volkswagen, The Passat CC juga nampak sangat mewah dan sekali pandang kelihatan seperti gabungan Honda Accord dan juga Toyota Camry. Namun bagi volkswagen, bukan kereta sahaja yang diberi sentuhan yang menakjubkan, malah pembinaan kilang volkswagen itu sendiri dipenuhi dengan elemen yang Wow dan boleh memancutkan mata.

Autostadt merupakan tempat tarikan pengunjung yang bersebelahan dengan kilang Volkswagen di Wolfsburg, Jerman yang mana tumpuan utamanya adalah berkaitan dengan kereta. Ia mempunyai astaka muzium, ciri untuk jenama kereta utama dalam Kumpulan Volkswagen, pusat pelanggan di mana pelanggan Jerman boleh mengambil kereta baru, dan membuat lawatan melalui kilang yang besar, satu panduan kepada evolusi jalan, dan pawagam dalam sfera besar.

Tarikan utama sudah semestinya pada menara. Terdapat dua 60 meter/200 kaki kaca silo yang tinggi yang digunakan sebagai simpanan untuk Volkswagens baru. Kedua-dua menara disambungkan ke kilang Volkswagen oleh sebuah terowong 700 meter bawah tanah. Apabila kereta tiba di menara-menara, mereka dibawa pada kelajuan 1.5 meter sesaat.

Apa yang menarik lagi mengenai Autostadt adalah pengunjung boleh masuk secara percuma, bekalan tiket makan diberi dan pelbagai event yang mana pelanggan boleh mengikuti pada skrin sebagai lif automatik mengambil kereta yang dipilih dalam salah satu daripada silo.

Sumber <<<

0 comments:

Post a Comment