17 May 2013

SANTAI COOL :: TEMPAT-TEMPAT MENARIK DI TAIPEI

Jom tengok antara tempat-tempat menarik di Taipei




1. Menara Taipei 101 - Sebuah menara yang terkenal di pusat bandarya Taipei dan ia menjadi mercu tanda bandaray Taipei dan negara Taiwan. Permandangan memang menarik dan khabarnya pelawat dapat melihat seluruh bandar Taiper dengan jarak pusingan 360 darjah.





2. Shilin Night Market - Merupakan pasar malam kakilima yang terkenal di Taipei. Mungkin ia seperti Petaling Street, tetapi dalam saiz yang lebih besar. Kat sini pelbagai barang dijual dengan harga yang murah.






3. Queens Head di Yehliu Geopark - Satu tarikan di mana satu kawasan tepi pantai yang mana batu-batu sekitar berkenaan menjadi tarikan pelancong. Unik bukan?





4. Chiang Kai Shek Memorial Hall - Satu kawasan pusat pelancongan yang menempatkan bangunan dan kawasan yang di namakan sebagai Chiang Kai Shek, sempena nama tokoh terkenal di Taiwan.








5. Love Bridge - Mungkin ini satu lokasi pelancongan baru di Taiwan dan khabarnya di sini satu lokasi pilihan dan terkenal dalam penggambaran filem Taiwan.




6. Shangrila Leisure Farm - satu kawasan peanginan di tanah tinggi dan mempunyai kawasan ladang yang subur. Katanya disini banyak buah-buahan.

0 comments:

Post a Comment